söndag 14 november 2010

Cannondale Scalpel stulen!

Cykeln stals från min uteplats på min öppna innergård i lugna området sickla allé ett stenkast från HBB i Stockholm. Jag låste den på uteplatsen för att duscha och städa lite, för att sen tvätta och ställa in den inne i lägenheten där jag normalt har den.

Cykeln är en Cannondale Scalpel 3 2010 och är sannolikt den enda av denna årsmodell och version i Stockholm. Den är svart/grön lackerad med vit lefty gaffel. Handtagen som sitter på är svarta Coda Weave, storleken är medium vilket anges på ramen, XT komponenterna byttes ut till XTR i butik när den köptes. Det sitter en kolfiber flaskhållare på cykeln, i denna satt en cykloteket vattenflaska.

SAMMANFATTNING KÄNNETECKEN:
- Svart/grön lackering
- Vit LEFTY gaffel
- Vit/grön sadel
- Svarta "väv" handtag
- Storlek "M" är fastklistrat på ramen
- Flaskhållare i kålfiber
- Cykloteket vattenflaska

SPECIFIKATION KÄNNETECKEN:
- LEFTY vit gaffel
- XTR komponenter
- FSA Afterburner vevparti
- Vita AVID Elixir bromsar

Cykeln hämtades ut i mitten av juli 2010, har därefter haft rambrott och nya ramen har inte ens suttit på en månad.

Cykeln kostade 36'000kr och är ännu inte helt avbetald, försäkringen täcker bra 8000kr vilket inte ens räcker att betala av det sista på den. Förutom att detta är en finansiell kris för mig är cyklingen och cykeln otroligt viktigt emotionellt för mig, det är med denna cykel jag får vardagen att orka runt och jag är minst sagt förtvivlad då jag inte har en chans att köpa en ny då budgeten redan är tight som det är.

Jag skulle uppskatta ALLA typer av hjälp jag kan få. Snacka med de cyklister ni träffar på om denna stulna fincykel, en sak leder till en annan, tillslut kanske någon ser den, hittar den slängd nånstans, hittar den på blocket etc.

Ungefär 2% av alla stulna cyklar kommer tillbaks till sin ägare, jag är desperat.



Egen tagen bild i juli månad, handtagen är utbytta till svarta coda weave:

Cannondales bild:

12 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Men fan vad trist.... Kommer naturligtvis hålla ögonen öppna även fast jag tror att den blir svår att hitta, även fast den är ovanlig.

Det känns ju fånigt att säga det men cyklar man är rädd om får man aldrig ställa ute, oavsett om det bara är en minut och den är låst, detta hjälper ju inte dig såklart men jag lider med dig..

Anonym sa...

Fan vad tråkigt! Håller mina ögon öppna! Håller tummarna om att det löser sig!

/Fredde

Andreas sa...

Nä fy fan vad jobbigt.

Ted sa...

förhoppningsvis så dyker den upp på blocket och du får tag på förövaren den vägen.

trist när et händer!

Anonym sa...

Spöstraff borde återinföras för sådana as!!! Lider med dig och håller ögonen öppna! Kolla alla säljsidor det närmaste, skulle inte förvåna mig om den styckas och säljs i delar.
Mvh Lars

Carina Pettersson sa...

Jag sprider din blogg länk och info till alla jag kan komma på. Jag tror att du kommer att få tillbaka den. Med en sån här info spridning så kommer säkert någon att höra av sig om att de har sett den. Kram Carina

Anonym sa...

Om du polisanmält det och har ett serienr inristat på cykeln så kommer polisen antagligen hitta den.

STIZZE sa...

Den är polisanmäld med ramnummer. Men endast 2% av alla cyklar kommer tillbaks till ägaren, tvivlar på att polisen gör så mycket med cykelstölder, även ifall det här råkar röra sig om en lite finare cykel.

Anonym sa...

Håller utkik här i Finland på olika säljforum! Trist med folk som inte kan hålla händerna från andras saker!

Mick från Finland

Anonym sa...

Bor i Skuru och cyklar t o r stan varje dag. Kommer självklart hålla ögonen öppna! Lider med dig! // M

Rojjan sa...

Självklart håller vi ögonen öppna. Vore gött o få tag på tjuven så man kunde ..#.."..% den jäkeln.

Karolina sa...

Fy fan vad surt! Jävla idioter det finns, jag skall absolut hålla ögonen öppna.

Man ska aldrig säga aldrig, hoppas du får tillbaka den!!!!