torsdag 11 november 2010

Cyklingen i veckan framöver..

Jag har tre cykelpass kvar denna vecka!

Idag blir det svartrejs på cyclocross, alltså ska jag tävla i en sport och på en typ av cykel som jag inte ens lärt mig växla på än.. Det ska bli riktigt jävla kul och jag är laddad som fan! Jag köpte nya däck till den igår så nu har jag lite dobbar också, det ska bli spännande att se om det blir någon märkbar skillnad. Underlaget verkar va bättre nu än i tisdagens snöoväder,.. om det inte är så illa att det som kom ner i tisdags nu har packats och frusit på marken, vi får se.. Spännande blir det i alla fall!

Däcken jag köpt är Continental Speed King 35mm,










Efter dagens rejs blir det ett 2x20 intervallpass någonstans mellan fredag och lördag, jag har inte bestämt mig än. Jag ska prova detta på 240w vilket kommer bli mycket intressant att se om jag klarar av med puls på 160 respektive 165 på intervallerna.

På söndag har vi något jag längtat efter länge, nämligen UBR - Uppsala Bike Rally som redan nu har 225 poster i happytråden! Det är en uppföljningstävling på SBR i Gömmaren som var ett så lyckat tävlingsmoment även ifall jag misslyckades lite på andra etappen, och tog ut mig totalt i uppförsbacken på tredje/sista etappen. Det ska bli grymt kul att få lite revansch på mig själv på söndag! Resultatet spelar mindre roll även om det alltid är kul att få en bra placering, men många starka cyklister verkar ta sig från stockholm upp till uppsala för att deltaga så gott med konkurrens kommer det att bli! Hoppas att fler uppsalacyklister tar sig ut till tävlingen och kör också! Kommer bli grymt kul!

Inga kommentarer: