fredag 26 november 2010

Lite blogghistorik från starten till nuet!

Nu har jag fört den här bloggen i cirka 6 månader och jävlar vad den växt. Det är verkligen skitkul att folk läser! I första hand skriver jag för min egen skull, för att det är kul att dokumentera vad man gjort. Det blir lite som en träningsdagbok samtidigt som det är vanlig dagbok, och bra minne att komma tillbaks till och läsa vad man gjorde för några månader sen eller ännu längre. Jag rekommenderar er att blogga om det så bara är för er egen skull!

Se grafen och siffrorna till höger
Bloggen har växt något helt otroligt, även om man inte är i närheten av t.ex Öijers blogg som har ~14000 besökare i veckan, så är dessa siffror enorma för min del! I början var jag jättenöjd med 10 läsare om dagen, det var skitskoj att någon ens hittade in, även om min sambo säkert stod för 2-3 utav dom. Nu är det betydligt mer än 10 läsare om dagen, folk har börjat kommentera och intressera sig.

Jag fick en allhjärtlig beskrivning av en eventuell anledning av Anders(Stereo på Happymtb), att han fångas av min motivation och min glöd för cyklandet, roliga diskussioner för smådetaljer med prylar och annat, tankar kring kost, kläder, cykelteknik, träningsplanering, vad man vill bli bättre på m.fl. Massa diskussioner har vi haft, om både sånt som är vettigt och sånt som egentligen är helt irrelevant men ändå kul att grotta in sig i ;) Men det som förmodligen stämmer mest är nog att många kanske kan relatera till min situation, eller? En otränad slapptask som tar sig i skinnet, drar igång med fysisk aktivitet efter lång inaktivitet, och faktiskt "satsar" på det och vill bevisa att det aldrig är försent.

Eller så är det bara så att folk gillar att läsa lite cykel oavsett vad den handlar om, och cykelrunde-bilder är ju alltid skoj att se oavsett vem som tagit dom! ;)

Mycket skoj är det, och mer blir det! Tack till allihop som läser! :)

Inga kommentarer: