onsdag 21 juli 2010

Igår var det dags för tisdagsrajd igen. Tyvärr var inte Aron på plats och ingen tog ledarrollen. Helt plötsligt så startade några och vi hörde inte om dom sa att det var snabba, långsamma eller medelgruppen. Hälften av alla personer stod kvar och jag såg ingen "ledare" som stod kvar. Vi hoppade upp på cyklarna och började trampa ikapp.

Denna gruppen körde raka vägen in i skogen utan stopp, vi matade på i ungefär 10 minuter i ett omänskligt tempo där jag kämpade för allt jag hade att hålla mig på rulle. Efter ca 10 minuter stannade dom framför och i samma sekund jag kom ikapp började de rulla igen, utan att vänta på folk bakom. Jag visste att om jag tappade rulle skulle jag aldrig hitta gruppen igen då de tog lite annorlunda stigval och svängar i skogen. Jag var redan trött i benen från alla tidigare rundor senaste dagarna, jag har inte kört långa rundor varje dag, men jag hade redan cyklat 5 dar irad innan detta, och var nu inne på min sjätte dag. Hur som helst, jag kämpade på för allt jag hade och höll mig på rulle även om jag låg ~20 meter bakom killen framför mig. Efter 6-7 minuter igen stannade dom framför och efter att jag kom ikapp började de cykla igen, utan att vänta på folk bakom. Jag kände att detta var inte normalt för en tisdagsrajd, nånting var fel.. Jag pressade mig till max återigen och när vi kom ut vid kyrkogården dammtorp hade jag ca 10 cyklister framför mig. Här väntade de kanske 30 sekunder innan det var dags igen. Jag frågade vad det var för grupp och fick svaret att det var den "supersnabba gruppen".. Vi rullade iväg igen och korsade vägen och in i skogen igen, nu började min krafter sina ordentligt men jag låg på så snabbt jag kunde, ca 3-4 minuter in i skogen, vid hästhagen, punkade Rickard som låg bakom mig.

Vi stannade och lagade punkan, när vi började cykla igen märkte vi att gruppen framför hade skitit i oss och bara cyklat på. Vi skapade därför en egen grupp på 11 personer och sänkte tempot lite, då till ett tempo som fortfarande var snabbt, men kontrollerbart samt att vi faktiskt räknade alla och såg till att ingen kom bort. Vi körde ut gula, russian bbq vilken jag börjar tvivla på om jag gillar, det blir så mycket köbildning då det är väldigt tekniskt här och där, vilket självklart bara gör terrängen ännu svårare. Sen tog vi oss ut på grusvägen vid skjutbanan mellan tenntorp och hellas, vi cyklade ca 1km och dök sen in till höger på en skogsstig. Denna kallades Area51 och uppskattades mycket gott! Den var snabb med ett bra flow i trånga skogsstigs passager, teknisk på det viset att man kunde jobba på flowet för att hålla farten uppe snarare än att bara "ta sig fram" runt stenar och rötter.. Vi kom sen ut på blå som jag självklart uppskattar väldigt mycket. Vi tog blå åt "fel" håll tillbaks till hellas och sen tresnåret som är den tighta djungelpassage mellan skjutbanan och tennisbanan i hellas som jag gillar så mycket! Tyvärr låg jag bakom Rickard som började bli lite trött när jag själv var pigg där, jag hade helst velat jaga anders där inne men kom inte förbi då det är så tight. Efter tresnåret tog vi asfalten till Sickla Skiftet eftersom klockan började närma sig 21. Vid kyrkogården innan Sickla Skiftet mötte vi upp Johnnys gäng på tre glada cyklister, vi tog traktormakt med en annan början och slut. Tyvärr strulade cykeln lite här, kedjan hoppade en gång och låste sig en gång, det blev ett knackigt slut på rundan men annars hade rundan varit bra. Rejäl träning blev det!

Här är rundan


En liten slow motion video spelades även in, klicka här för att se den, mig känner ni igen på min orange'a Polisen Cykel tröja.

Nu är det dags för en vilodag så kroppen hinner hämta ikapp sig lite, inte för att jag tror att den hinner med det på en dag.. Men jag vill ju inte missa torsdagsrajden! Efter torsdagsrajden tar jag nog en vilodag till, för att eventuellt cykla lördag eller söndag. Nästa vecka ska jag iväg till värmland några dar och kommer då inte kunna cykla nånting. Men kroppen är som sagt ordentligt sliten så det är nog bara nyttigt att få vila upp sig med bad, vindsurfning och fiske.

Inga kommentarer: