fredag 9 juli 2010

SLASH !

Imorgon lördag drar jag och Thomas till gävle på Getaway Rock Festival!

Det är egentligen en tre dagars festival som började i torsdags, men vi skiter ju egentligen i festivalen. Det vi vill se är gudarnas gud, presidenten över alla musiker. SLASH! Från Guns N' Roses, Slash's Snakepit, Velvet Revolver etc..

Han har varit min idol sen nån gång på låg/mellanstadiet och han är fortfarande nummer ett! Han kanske inte är lika inspirerad idag med sina projekt och kanske rider lite på gamla meriter, men det är fortfarande sjukt kul att få se honom lira!

Jag minst första gången jag träffade grabben, det var år 2000 på "klubben", dvs lilla scenen på Fryshuset i stockholm. Han spelade med sitt solo-projekt efter Guns N' Roses, "Slash's Snakepit".
Bandet är förövrigt MINST lika bra som Guns N' Roses, men deras skivor säljs inte längre och de fick aldrig något stort PR. Att han var tvungen att byta ut medlemmar som han skrev låtarna med och vilka som turnerade var heller inte "bra" för ett utåtriktat seriöst band, inget skivbolag vill lägga pengar på. Att han även själv avslutade bandet p.g.a. hälsoproblem(han blev döende-förklarad, att han bara hade 6 dar till 6 veckor kvar att leva) hjälpte heller inte att få skivbolagen att pumpa in pengar i projektet ;)

IALLAFALL! Jag stod ovanför honom på balkongen, ca 2m fågelvägen. Jag stod hypnotiserad hela spelningen och fattade inte att det var sant. Bandet var så satans jävla grymma, men jag kunde inte röra en fena pga känsla av overklighet. Efter giget drog vi till baksidan och hängde där i typ 2h. Bandmedlem efter bandmedlem kom ut och hälsade, stod och snacka etc. Tillslut kom Slash ut. Jag stod typ 20cm ifrån honom i ca 30minuter och alla ställde massa frågor som han svarade på. Fyfan vad magiskt och verkligen ONCE-IN-A-LIFE-TIME det ögonblicket var.. Fan vad jag önskar att jag kunde få göra om det igen. Helt sjukt egentligen, att vi kunde få sån up close upplevelse med en av världens absolut största rock legender.. SLASH!

1 kommentar:

kejrin sa...

Have fun babe! Och hälsa från mig :D