lördag 24 juli 2010

Lördagsrunda

Jag drog ut med Conny(Skrotfot) och Peter(Yebo), två st från happy, imorse på en runda mot saltsjöbaden. Vi tog traktormakt eller champs-elysses eller vad den heter, genom sickla skiftet, cyklade grusväg till hellasgården från dammtorp, vidare in på tresnåret med start vid tennisbanan, sen svängde vi ner och över ältavägen vid skjutbanan, längs grusvägen cyklade vi ca 1km och svängde sen in på area 51 som även leder in på blåa spåret. Därefter blev det blåa spåret hela vägen ut till saltsjöbadens "centrum", eller vad det nu kan tänkas kallas. Där blev det två toasts och lite kolsyrat vatten vilket satt riktigt bra!

Uppladdningen inför dagens runda var inte så optimal, jag och Karin satt uppe till kl 03:00 igår natt och kollade film, drack läsk och käkade chips, ost & kex etc. Sen ringde alarmet kl 08:00 imorse. När man kollade i kylen var det tomt, efter att motvilligt öppnat upp en tonfiskburk och börjat äta lite gav jag upp och slängde resten, det var nog den vidrigaste frukosten på länge. Jag kollade klockan och hade fortfarande 10min på mig så jag stressade iväg till ICA kvantum och köpte en banan och en måltidsersättnings drink som jag slängde i mig.

Hur som helst, Peter hoppade av i saltsjöbaden och tog tåget tillbaks mot stan. Jag och Conny hoppade upp på cyklarna igen och tog gröna spåret hem. Det gick ganska långsamt både på blå och grönt spår idag, jag var pigg dock och hade nog kunnat cyklat riktigt snabbt idag. Vädret var helt perfekt för cykling och jag fick prova långtröjan för första gången, den underlättar en hel del med sitt luftande material samtidigt som den värmde helt perfekt idag. Jag punkade dock en gång vilket är första gången sedan innan lida loop vilket va ett bra tag sen. Slangen gick sönder bredvid ventilen i sömmen/limningen så jag tror inte man kan klaga på min cykling men genomslag etc.

En helt ok runda på ungefär 25km gissar jag på, kanske lite långsamt, men njutbart. Rundan inkl fikastopp tog ungefär 4h 30min.

Inga kommentarer: