söndag 25 juli 2010

En vecka i värmland!

Jag och Karin drar till min polares landställe i värmland adresserat "Skogen". Det står verkligen en stor skylt med en pil, ca 1 timmes bilfärd från motorvägen, på små trånga grusvägar mitt in the-middle-of-nowhere, mitt ute i skogen, pekandes på ännu mer skog med namnet "Skogen" på, där deras sommarställe ligger. Tre gårdar/hus finns i samhället "Skogen", och ingen av dom ligger in till varandra. Huset är ett gammalt fint hus med dubbla våningar, en bod, en vinkällare, en tomt på över 10'000 kvm gräsmatta, sjöplats med ca 200m sjögräns, med båthus, egen brygga, båt, vindsurfingbräda, fiskespö, fiskenät, kanot... Listan kan göras lång. Det är verkligen ett paradis!

Sigge, vår lille katt, får också semester. Han åkte hem till brorsan idag som tar hand om honom! Han är en dominant hankatt och fick träffa deras katt Ragge ikväll. Sigge har fräst och hade väl sopat till Ragge lät det som, vilket va väntat. Det är normalt i kattvärlden och kan se ganska läskigt ut men är fullt normalt. Bara dom får vänja sig vid varandras närvaro kommer de acceptera varandra utan några problem. Vi hade ju en annan katt här ett dygn och det var samma sak då, Sigge fräste och morrade, sopade till lillkatten när han kom för nära. Men efter en kväll och en natt var dom polare och började leka istället. Sen kanske inte Sigge är den mest lekfulla då han mest spanar, sover, kurrar och KRÄVER kel. Men han lekte med lillkatten efter en natt, så varför inte med Ragge? Ragge och Sigge är varandras motsatser vad jag sett. Ragge är lekfull och full med energi men inte så Kelig. Sigge är lat och vill kela nonstop och tröttnar aldrig förutom när han ser nånting som är mer intressant. Så Sigge lär inte orka leka mycket, men men.. Jag tror det kommer gå skitbra bara dom får vänja sig med varandras närvaro.

Hur blir det nu med cyklingen en vecka framöver? Mja.. det blir ju ingen, om vi inte får igång de gamla rallarkärringarna som står och rostar i deras förråd! Men jag köpte faktiskt kontaktlim tidigare idag och limmade mina gamla piratkopierade Nike skor och tänkte försöka springa lite! ;) Jag har inte sprungit mer än 100m på minst 3 år, så det ska bli intressant att se ifall cyklingen fått mig i någon form för att kunna springa, eller om jag blir helt förstörd på bara någon kilometer.

Jag har iphonen med mig som jag även har konstant uppkoppling mot internet på, men sist jag var på deras landställe hade jag ingen mottagning alls så vi får se hur det blir med bloggandet. Om jag har mottagning lär jag uppdatera hur det går, annars lär jag inte skriva nånting förrän söndag då vi är tillbaks!

Inga kommentarer: