fredag 23 juli 2010

Nya lätta handtag..

Jag sitter och googlar efter lätta handtag och dök in på weight weenies och ser att Cannondale har ett par handtag för bara 50g från år 2000. När jag läser namnet, "Weave" och googlar för en bild slår jag en blick mot handtagen från min svarta GAMLA Cannondale F1000 från 1997, och mycket riktigt är det dessa handtag cykeln har! Ska man slänga på dessa på Scalpelen kanske? Jag tyckte om dom även ifall dom är GRYMT hårda, men det är bra grepp om jag minst rätt, var ett bra tag sen jag gav den cykeln en rejäl runda med handsvett.

Jag ska se mig för efter fler alternativ, men det kan nog bli så att jag provar dessa på Scalpelen iallafall!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag fick ett tips av en trevlig rackare från Happy, kolla länken:

http://evaldsmtb.jetshop.se/ritchey-handtag-wcs-true-grip-p-14377-c-649.aspx

40g paret o tydligen sköna. Beställde ett par, gillar inte dom som sitter på nu...
Mvh Lars

STIZZE sa...

Dom verkar nice dom med, tror mig minnas att jag har sett någon annan tipsa om dom också nån gång.. Kan definitivt vara ett alternativ, men jag provar med ovanstående först =)

Tack för tipset!