lördag 28 januari 2012

19km i orsa grönklitts längdspår!

Det blev en riktigt härlig dag i snön och delvis solen, fantastisk utsikt i spåren och ett vinterland som vi inte uppleva nere i stockholm denna vinter.

Jag började med ett varv på 10km, körde ikapp flera personer ochblev bara ifrån åkt av två st. En gubbe kom inapp mig vid 6km spåret och jag höllyo om bakom mit i två km, släppte sen förb honom och tappade 100m på kommande 2km. Jag märkte att jag verkligen var tekniksvag för gubben hade sämre glid än mig men drog ändå iväg.

Efter milspåret åkte jag 1.5km till ett cafe och åt lite morotskaka, läsk och en kaffe. Efter en liten pause åkte jag tillbaks de där 1.5km och tog sen ett varv på 6km spåret. Tekniken var mycket bättre på slutet av dagen så utvecklingen var snabb, däremot var jag helt väck i ljumskarna nu och slet en del.

Efter dusch och stretchng pkte vi upp till toppstugan och åt en sen lunch. Det har varit en toppendag här i orsa grönklitt!

Inga kommentarer: