onsdag 18 januari 2012

Hempendling och fyror på monarken

Det blev hempendling, jag sprätte till några gånger i backar och höll ett hyfsat tempo halva biten ungefär. När jag kom in i hammarbysjöstad så började jag ta det lugnt igen så jag var redo för fyror när jag kom hem.

Jag kom hem, klädde av mig utekläderna och förberedde monarken för en omgång, hängde på vikter för en lagom belastning som jag med säkerhet skulle klara av. Brännde av passet med 178/182/186/184 puls med 198 som maxpuls. Passet gick bra och jag hade kunnat klara 10-20w till tror jag. Däremot gick jag ut 30w under det jag körde senast, just för att säkerligen klara av passet.

Jag väntar återkoppling från Micke nu med nytt upplägg efter min sjukperiod här. Jag har suttit i sadeln vid 6 olika tillfällen de senaste 3 dagarna, men då räknar jag pendlingen också som bara varit korta rundor med korta intervaller, spurtintervaller kan man säga då nästan alla varit under minuten. Nu känns det härligt tungt i benen, muskulaturen påverkas helt klart av träningen vilket alltid är en skön påminnelse.

På fredag blir det vilodag och nästa helg är jag ledig på fredagen då vi åker upp till skattungbyn utanför orsa där vi bygger stuga. Planen är att åka längdskidor så mycket som möjligt!

Inga kommentarer: