lördag 14 januari 2012

En första runda efter sjukperiod

Jag har varit dålig en bra stund nu, och det har känts bättre och sen sämre igen flera dagar om och om igen. Idag mår jag som bäst under perioden som varit och passade på att köra lite cykelcross ute. Vi fick ihop ungefär 1h45min med lite crossande med dubbdäck och motvind. Isen överallt var också en rejäl motståndare, man får verkligen ta det försiktigt i kurvor nu, oavsett om man har dubbdäck på.

Jag kan konstatera att jag är klen som en mygga i benen, och även halsen kändes riktigt ansträngd precis i början. Men på slutet på blev jag både piggare och kände mig friskare eller vad man ska kalla det. Lite frisk luft och att köra igenom systemet en omgång kanske var precis vad jag behövde. Vi får väl se imorrn hur jag känner mig. Jag ska sannolikt ta en runda imorgon också, vi får se om det blir löprunda, monark, cross eller mountainbike. Jag har inte bestämt mig än!

Vi avslutade rundan med att svänga förbi gunnarssons och dra en semla och en kaffe. Semlan var god men uppenbarligen bakad imorse då brödet inte var lite hårt. Potential, men ett seriöst bageri bakar flera gånger under dagens gång.

Här står jag och vilar mot ett träd, det var jobbigt med backar där man inte kan vila

3 kommentarer:

Anonym sa...

För helvitte Stizze, du får börja käka mer gröt och vitaminer nu! Jag har ju lagt mycket stålar på bettingen kring dina placeringar i år.

//Bruce

Anonym sa...

Håller med Bruce. Pengarna ska ju rulla in i sommar vad det tänkt =).

Får strax börja cykla igen och då är jag ännu klenare än dig. Då kanske du kan känna dig stark när du kränker mig.

Bra blogg Sitizze. Alltid kul att läsa.

/kokodrill

STIZZE sa...

Jag har ju käkat mig hur fet som helst, det hjälper inte utan blir snarare värre för cykelformen! ;)

Kanske. :) Men sen hojar jag med dom jag ska tävla mot, och så kränker DOM mig, det är då man känner av att man ligger efter!