torsdag 19 januari 2012

Dagens träning och träning framöver

Idag så lyxar jag med att åka buss till jobbet, benen känns möra och fina. Sen lär det käkas lunch ute då en kollega slutar, och avslutningsfika för två kollegor på eftermiddagen. Fast den missar jag nog, jag väntar på att en utvecklare från riga ska stampa in i receptionen så vi kan reda ut några features vi råkat ut för under testerna av en partners produkt.

Sen blir det att skynda hemåt och köra dagens träningspass. Idag blir det snabbdistans på 90minuter tills benen klappar ihop, så snabbt och tungt jag bara orkar i 90minuter alltså. Det lär ju bli en väggning idag med, får vi hoppas!

Jag fick 14 dars träning till av micke och det blir en rivstart. 4 dagar irad tränar jag nu, men imorgon blir det vilodag. Efter detta så väntas 11 dagar irad med träning varav en dag dubbelt, och såklart dubbelt med pendling + träning många dagar.

Det är blandat med 30min TC, snabbdistans, långdistans, fyror, löpning, tisdagscross och längdskidor. Allmän träning för att få igång kroppen igen. Micke nämnde under GIH-studien att han föranklat tror på att mängdträning är det bästa sättet att komma tillbaks efter ett avbrott. Sen finns det helt sannolikt mer kunskap bakom dom orden som inte nämndes, men det ser ut som det är så han lagt upp passen för mig dessa två veckor.

Inga kommentarer: