torsdag 30 augusti 2012

Järvsö Bike Park, here I come!!

Ikväll har det handlat om förberedelse inför helgens resa. Jag kommer inte köra Bockstensturen i varberg, jag kommer befinna mig norrut i järvsö och köra downhill för första gången med en släkting på karins sida och hans kompis. Vi drar efter jobbet imorgon och kommer hem söndag kväll.

Jag var och köpte mig ett par baggypants eftersom jag inte har några. Här i hellas skogar så är vi minoritet som kör med "riktiga" cykelbyxor, jag har inte ens provat att köra i shorts tidigare. Det blev ett par svarta POC-shorts i ganska tunnt material, rasar jag så kan de säkert gå sönder. Men planen är att inte rasa, let's see how that goes..

Fredrik har hyrt två hojar till mig, på lördag cyklar jag på en Scott Voltage i någon okänd version, och på söndag cyklar jag på en Scott Gambler. Jag verkar ligga nånstans i mitten på viktrekommendationen på hojarna så både lär duga gott. Skydd lånar man i paketpriset med hojarna, totalt 1400 spänn för två dagar. Jag kommer nog dock lägga till 200spänn för att hyra schyssta downhill-skor de två dagarna också. Dumt att slita på sina egna ifall man rasar, och bra att ha en schysst sula mot pedalerna.

Jag plockade även fram mina POC-knäskydd som jag bara cyklat med en gång tidigare. De är förhållandevis sköna. De är mjuka tills de slår i nått, då stelnar de till ordentligt.

Här är en av banorna i järvsö....

2 kommentarer:

PinHead sa...

Grattis, du lär bli biten. :)
Snyggast hopp vinner.

STIZZE sa...

Lets hope so.... :)