måndag 20 augusti 2012

Svettopendlarn stisse!

Igår kväll gick jag och la mig samtidigt som Karin, något jag nästan aldrig gör förutom på helger. Hon går nämligen och lägger sig typ 21 varje dag och läser en bok innan hon släcker medans jag är uppe till 23 de flesta kvällarna. Igår la vi oss båda vid 22-tiden och jag somnade inom 10minuter iallafall.

Det gjorde att jag vaknade när hon bökade i köket tidigt i ottan, så jag gick upp och spände på mig svettodräkten och morrade upp humöret för en tidig kraftansträngning.

Upp på SuperX'en och iväg. Tanken med morgonens pendling var att klocka hur lång tid det tar att cykla till jobbet, samt att köra så fort jag kan, dvs ekonomiskt men med en beräknad försiktighet i några dolda kurvor som jag känner till är lite farliga om man står på i.

Jag körde igång och chockade kroppen med ett dödsryck direkt. Och 13minuter och 29sekunder senare stod jag utanför hissen på kontoret och stoppade klockan. Det var fan inte mycket träning att hurra om direkt, men så körde jag så fort jag kunde också.

Men den där tiden ska jag nog kunna putsa ganska bra också. Det fanns mycket potencial till förbättring, det var torrt och fint, men jag var riktigt segstartad idag. Jag kom aldrig in i "andra andningen" på den korta tiden och med tunga ben från igår. Och jag hade defintivt kunnat pusha mig hårdare. Ner till 12 minuter ska jag nog kunna komma med den formen jag har just nu. Det kanske kan bli en rolig utmaning för mig?

Jag funderar på om jag ska börja lunchträna också. Jag har ju nybohovsbacken bara 5 minuter bort med cykel, och jag har 60min lunch. På med kläderna på 5 minuter, cykla dit på 5 minuter. Dra 4 vändor upp för backen varav varje vända är 4.5 minut med nedrull på 2.5 minut. Att vara tillbaks uppe på kontoret igen tar 5 minuter. Sen har jag en kvart på mig att duscha, byta om, värma matlådan och käka.

Första rundan upp kanske jag behöver ta det lite lugnare dock, säg att jag kör upp på 6minuter som uppvärmning. Och ska jag vara realistisk så behöver jag nog 75minut lunch för att klara av det. Att komma 15min tidigare eller stanna 15min längre är ju ingen fara. Jag ska nog prova... med start idag!

Såhär såg det ut i februari 2011 när jag var där..


Inga kommentarer: