måndag 20 augusti 2012

Sugen på lite cykelrutiner igen..

Nu har jag tagit det lugnt ett tag, cyklat när jag känt för det, vägrat att tänka allt för mkt träning. Jag känner mig mentalt stark igen och sugen på cykel, till och med sugen på träning. Kroppen har läkt ihop bra, jag kan inte se nån annan förklaring än att jag var rejält sliten och övertränad tidigare. Både fysiskt och mentalt. Att jag samtidgt slarvade med sömn och mat hjälpte nog knappast heller.

Jag har haft en riktigt riktigt bra dag idag. Det kändes riktigt skönt att jag kom i säng tidigt igår och var pigg imorse. Pendlingen med träning på morgonen, backintervallerna på lunchen och att till kvällen få njuta av Karins sällskap.

Jag funderar på att skaffa några fasta tider/dagar med träning igen och såhär tänker jag:
Mån: Pendling och/eller backintervaller eller Vilodag
Tis: Tisdagsrajd eller tisdagscross
Ons: Pendling och/eller backintervaller eller Vilodag
Tors: Valfri kvällsrunda
Fre: Vilodag
Lör: Valfri dagsrunda eller Vilodag
Sön: Valfri dagsrunda eller Vilodag

Apropå att må bra. Här är jag och Karin från när vi förlovade oss för två veckor sen, lördagen den 4/8!

3 kommentarer:

Hasse sa...

Bra där! Man ska lyssna på kroppen.
Grattis till förlovningen!

Anonym sa...

Grattis och riktigt kul att du är tillbaka. Har saknat dina välskrivna uppdateringar på bloggen.

STIZZE sa...

Tackar :) Jag är på g igen, på lagom nivå den här gången hoppas jag.