fredag 10 december 2010

Jour jobb i helgen..

I helgen ska jag jobba jour, det blir 10 timmar med 2x normal timlön, alltså som 20h övertid helt enkelt. Det betyder också att jag som redan arbetar heltid och massvis med övertidstimmar nu även ska jobba 12 dar irad utan vila, och samtidigt försöka få tid till julklappar, cykling och umgås där hemma utan att slita ut mig. Det är rätt tufft just nu faktiskt, men det är det värt.

Det kommer bli riktigt skönt när lönerna dyker in på kontot både på december och januari lönen. Förhoppningsvis orkar jag fortsätta januari ut med övertidsarbetet också, mer klarar jag nog inte av utan att slå i väggen.

Jag hoppas det blir lugnt i helgen, det kan både bli ohanterligt kaos och dölugnt, skönt att man har bra kollegor som erbjuder bakjour om det skulle bli mycket. Normalt jobbar vi inte helg men nu inför julen så har vi lite extra bemanning och jag valde att ställa upp denna helg. Och det passar ju perfekt med mina besparingar och pengarbehov till nya cykeln.

4 kommentarer:

Mick sa...

kämpa på! Tungt med nycket jobb men attans bra när lonen kommer.

STIZZE sa...

"den 25e smäller det...."

eller nä, men om 3st 25e så kanske det smäller ;)

Anonym sa...

Vad gör man inte för en ny hoj??? Har du bestämt om det blir en ny Scalpel eller en ht?
Mvh Lars

STIZZE sa...

@Lars, ja en scalpel blir det nog. Jag ser ingen annan cykel jag skulle kunna bli nöjd med just nu :)

Fick bara ett jobb att göra på jouren, var verkligen dö lugnt.. satt och jobbade med annat ändå även fast jag bara skulle va tillgänglig på telefon