söndag 26 december 2010

Söndagstur

Kl 10 möttes vi upp ett gäng cyklister vid HBB och hade tankarna på en cyclocross tur ut mot erstavik, och så blev det! Vi startade även rundan med att efter ca 1km göra oss av med den obligatoriska meket som tillkommer när man är över fem cyklister i grupp.

Genom sickla skiftet höll jag låda bra, hade koll på mina svängar och "terrängen" störde mig inte. Väl ute på asfalten blev det riktigt spårigt på cykelbanan men det var inga problem att hänga med i tempot. Men sen när vi dök in på turens huvudmål, grusvägarna mot erstavik, då fick jag veta att jag levde!

Jag la mig på rulle och hängde med nöd och näppe med, sen börjades det tryckas på ordentligt där framme och det gick inte att hänga med, min graf med mjölksyran slog i taket medans deras fortfarande var hyfsat horisontell!

Skönt med en runda iallafall! Jag avslutade min tur hemma hos föräldrarna i älta och tog en dusch där, sen var det släktträff med god mat.

Vid 15-tiden drog jag och Karin iväg till hovet inför DIF - Skellefteå i hockey, vi är inga stora hockeyfantaster nån utav oss men det var kul att få gå och kolla! Tyvärr hamna vi i djurgårdsklacken där diverse stereotyp-historier besannades där neger, nationalism och rasse tugg gick tätt, intill ett hest hora och fitta.

Det kan nog mycket väl bli en till hockeybesök innan säsongen är över, men nästa gång helst utanför klacken!

EDIT: En till bild.. jag blundar!

6 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Bara en timma kvar tills Tille och jag ska köra ikväll. Välkommen utanför Båtbyggargatan 62 :o)

STIZZE sa...

@Johan, tackar! Men jag tänkte kolla på lite seriemördar avsnitt med Dexter istället, det är skitspännande och jag har längtat hela dan! ;)

STIZZE sa...

Pallar inte bli kränkt en andra gång på samma dag heller för den delen ;)

Johan Andersson sa...

LOL!!!

Anonym sa...

Låter som en ordentligt slitsam cykeltur, men härlig, och vilken toppenavslutning med middagen serverad. P-E och jag göra iordning mattorna till husvagnen ikväll så att det blir riktigt varmt i den. Om ni vill kan ni bo där i nyår. Vi ska passa på att åka lite längdskidor, det skulle vara jättekul om ni är med och gör oss sällskap. Ha en bra dag o hälsa Karin! Kram Carina

STIZZE sa...

@Carina, slitsam när den är som bäst :) Jag tar med mig snowboarden och hoppas även på en chans i längdskidspåret :)