torsdag 9 december 2010

Totalt kränkt idag

Det blev en crossrunda på dolks guidning ikväll, vi tog sickla skiftet på champs eller traktormakt, är inte hundra vad den heter. Sen cyklade vi upp genom hästhagen och ut mot saltsjö-duvnäs och vidare till saltsjöbaden, där blå/gröna går ihop ute i saltis körde vi på grusvägen mellan blå/vattnet och i riktning hemåt. Vi kom ut vid erstavik och körde de plogade vägarna hem mot hellas/skyttebanan. Därefter var jag helt tom på energi, jag kände att kramp kunde komma närsomhelst i benen, även magen var ordentligt tilltygad, så jag bangade ur på att köra champs/traktormakt hem genom sickla skiftet utan det fick bli grusvägen istället.

Inga bilder blev det ikväll tyvärr, prio blev för min del att inte spy ikväll.

Man kan snacka om kränkningar och uppläxningar, men dagens tur kändes mer extrem, som en terminstenta i ren fistning, för min del alltså. Dolken cyklade iväg oberörd i många gånger dubbla min hastighet samtidigt som jag hade blodssmaken i munnen 50% av rundan, kvidandes fram.

Men kul var det, jag uppskattade uppläxningen. Det var riktigt skönt att känna att jag lever och nu i efterhand kan jag stolt skriva in det här passet i träningsjournalen. Dolken får väl se det som nått slags kort distanspass kanske, mer för nöjet :)

Tack för rundan dolk, det gör jag gärna om ifall du pallar snikcykla nån annan gång!

Inga kommentarer: