tisdag 7 december 2010

Tyrols Vilda julbord ikväll!

Ikväll ska jag på julbord på tyrol/gröna lund! Jag har varit där en gång för 3 år sedan och deras julbord är så bra som ett julbord kan vara, iaf jämfört med alla referenser jag har sett själv, hört talas om och sett bilder/läst om. Jag har sett fram emot detta ett tag nu så jag är riktigt laddad! Kommer käka en lätt lunch idag och fylla ut med frukt för att komma förberedd ikväll! http://www.tyrolsvildajulbord.se/

Och efter kvällens gottande så ska jag även ta tag i intaget igen fram tills jul. Jag har ju sett siffror ner på 70.0kg på vågen, men oftast mellan 71.5-72.5 kg. Målet har varit att plana ut och hålla 72.0kg stabilt fram till nyår och sedan lägga i en växel för att plana ut och hålla 70.0kg till 1 april 2011. Imorse visade dock vågen 73.0kg och tänker jag på vad jag dragit i mig sista tiden så förstår jag varför. Så det är nya "tag" efter kvällens julbord för att hålla 72.0kg igen. Tror inte det kommer bli så svårt, jag har rätt schyssta rutiner på det där redan nu.

En annan sak som ni som följer bloggen skarpt märkte var att jag inte bloggade om några träningspass i helgen. Det sket sig rätt rejält privat i helgen så jag hade ingen tid/energi till detta tyvärr. Jag är rätt besviken på mig själv att det inte hanns med, men viktigare saker behövde all min energi i helgen så så fick det bli helt enkelt. Nya tag nu och imorgon kommer första cykelpasset denna vecka!

Såhär ser veckans planerade träning ut:
Mån: Vila
Tis: Vila
Ons: 60min cykling under och över mjölksyretröskeln
Tors: 150min cykling under mjölksyretröskeln(kan nog bli en hel del över också)
Fre: TC10/20, dvs 80st 10sekunders intervaller på 480w, dvs dubbla belastningen mot vart min mjölksyretröskel håller sig.
Lör: TCSI vilket är 5st spurtintervaller på 30sek vardera. På dessa intervaller går jag på MAX.
Sön: Vila / reservdag

2 kommentarer:

Mick sa...

På vilken medelhastighet brukar du ligga när du kör pas på ca en timme?

STIZZE sa...

Jag har ingen cykeldator så jag har ingen aning, det är meningen att jag ska ligga ~150-160 i puls, och min mjölksyretröskel ligger på 155.