onsdag 29 december 2010

Monarkmontering nästan klar..

Jag har fortsatt montering nu när jag kom hem och kommit en bit till! Det som inte är klart än är sadeln som skickades med posten till mig idag, kommer kanske måndag gissningsvis. Samt vevlagret och vevpartiet måste dras åt hårdare och för det behöver jag verktyg för detta, tänkte gå förbi min lbs påvägen efter jobbet på måndag!

Den nya vikthållar-fästet är nu utbytt och vikthållaren sitter på. Ni ser själva på bilden att originalskruvarna var alldeles för korta. Sen tycker jag att skruvarna är på tok för snea, men det verkade inte vara några problem när jag monterade det, så jag väljer att ignorera.

Sen var det dags för sadelstolpen, den gick på och som ni ser så är den lite enklare att ställa in sittställningen med, även i vertikal lutning är den steglöst justerbar.
Vevlager, vevparti och klistermärke på plats!
Och här är en bild på hela cykeln! Sadel, skruva fast vevlager/vevparti samt kedja, är det enda som fattas nu!

Inga kommentarer: