onsdag 29 december 2010

Övertidstimmar..

Jag har fixat ett rätt skönt övertidsschema där jag ofta kommer in tidigare på morgonen, tar kort lunch och/eller jobbar över bara en kort stund på kvällen. Det är inte döjobbigt direkt då skillnaden bara blir nån timme extra om dagen i snitt, men visst sliter det i längden.

Förutsatt att jag går hem 17:00 ikväll(normal tid) och endast jobbar 8h imorgon så har jag tjänat ihop ca 5000kr efter skatt i övertidspengar till nästa löneutbetalning. Det känns riktigt riktigt skönt faktiskt, men.. jag är sugen på att göra en push ikväll och imorgon. Jag ska nog sätta mig och jobba över hemifrån ikväll, och komma in tidigt imorgon och pusha upp den där siffran till 6000kr.

Mer övertid, mer pengar, mer scalpel

2 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Härligt... Kul att se att du inte bara sitter och gnäller över din gamla hoj utan gör något för att kunna köpa en till finhoj!!

STIZZE sa...

@Johan, det finns inget starkare än en stor dos scalpel-sug.. ;)