torsdag 2 december 2010

Julklappstips, mekkurs!

Jag råkade komma in på cyklotekets hemsida och kollade kampanjer efter vinterkläder och kom sen in på mekkurs. Det låter ju spännande!

Såhär beskriver dom den:
PRO KURS Praktisk kurs där du själv, under vår proffessionella handledning, får plocka isär din egen cykel och lära dig hur du rengör och justerar delarna. Vi går igenom hur du riktar hjul, hur man plockar isär och justerar växlar, bromsar, nav och styrlager. Under kursen får du möjlighet att ge din cykel en totalrenovering (värde 1.600 kr om du lämnar in den i verkstan) samtidigt som du lär dig meka själv. Självklart har du tillgång till våra mekställ under kursen. Behöver du dessutom köpa några reservdelar under kursen, lämnar vi 15% rabatt på alla reservdelar i verkstan under pågående kurs. Max 8 deltagare/kurstillfälle. Pris: 1.000 kr/deltagare Samtliga kurser är uppdelade på 2 kvällar à 2,5 timme inklusive fikapaus. Vi startar 18.30 och avslutar runt 21.00.

Jag mailade precis tomten om vad jag önskar mig..

3 kommentarer:

Micke från Finland sa...

Det låter ju faktiskt som en bra julklapp!

fredrikw sa...

Äsch, lägg pengarna på något av alla de grejer du behöver istället och lär dig mecka på egen hand istället. Finns utmärkta guider på nätet och om man bara är noggrann så är ingenting speciellt svårt att göra. Fokusera Stefan, fokusera :)

STIZZE sa...

@Micke, visst gör det. Både nyttigt, och skitkul :)

@Fredrik, Det är ju inte mina pengar, det är ju något jag ÖNSKAR MIG, från någon annan. :) Jag tror det både blir nyttigt och roligt, med tummen mitt i handen är det svårt att läsa sig till mekande mer än växeljusteringarna :)