måndag 29 april 2013

Formen kommer, personrekord runt vissvass!

Sommaren är på gång, och jag blir bättre och bättre, snabbare och snabbare. Det går fort nu! Jag kanske inte kommer upp till min topp någonsin, men jag reser mig starkt nu och det känns och märks. Det där genuina cykelsuget är tillbaks också, jag är tillbaks i tankarna "hur planerar jag så jag hinner cykla också?" även då det är mycket som händer. Hellre lite tid i sadeln än tid i soffan, om jag ändå sitter där ensam.

Jag drog iväg på en vissvassrunda ganska sent nu ikväll efter plikter med huset var klart. Offerter samlas just nu in för lite renovering. Jag körde den solo för andra gången och idag var det sommar-underlag precis som sist jag och Ronnie cyklade. Jag satsade på ett jämnt tempo, inga vilopauser, så hårt jag orkade hela vägen och RUTINERAT får jag säga, kom kramperna i vaderna i de två sista backarna här i tyresö. Väl portionerat av styrkan idag tycker jag. Och sist jag åt mat var kl 11:45, 9-10h utan mat och sen ut och kötta. Ner nära väggningen och fram med kramperna, inte hälsosamt, men kan ge vissa träningseffekter. Kan va bra att blanda mellan låg energinivå och normal energinivå när man cyklar, kan jag som frisk tycka passar mig bra. Upp till var och en att göra som de vill angående det ämnet. Växande människor tycker jag personligen "ska" äta ordentligt inför alla träningar. Men det är oftast inte hälsosamma människor som når världsnivån, också det en tanke att fundera över.

Snittade 29.2km/h på rundan, upp från senast 27,8km/h, och mycket backar är det första 40minuterna, eller 38minuterna som det var innan jag var ute på åvavägen. Köttade på Åvavägen 0.1km/h snabbare än förra gången, och det blåste mer idag speciellt på detta parti, stod nästan still ett par gånger när vindarna kom starka. Slog personligt rekord med 10-15 sekunder var på brakmarsvägen och vissvassbacken, det är ganska bra förbättring, ca 15-20% snabbare faktiskt! Cyklade typ 10-15 sekunder snabbare på åvavägen också, skön marginal på den över 22 minuter långa sträckan.

Totalt körde jag på 4min 28sek snabbare än sist, totalt 1h 36min 1sek. Jag var solo och det blåste rätt bra. Jag är grymt nöjd, endorfinerna gör även sitt till känslan av lycka just nu. =)

Eftersom jag även är solo hemma då Karin är i Uppsala avslutar jag kvällen med sen kulinarisk ungkarlsmat. Det blir gårdagens klyftpotatis och morötter från grillningen och den ypperliga kombinationen med TVÅ ÄGG. Ni förstår vilken smaskig middag det blir! Självklart har jag ingen sås hemma eller nått annat onödigt.

Pigg och "fräsch" innan rundan!








Inga kommentarer: