måndag 22 april 2013

Helgcyklingen, tomten och jobbpendling!

Jag glömde såklart gårdagens(söndagens) vissvass-runda med premiär utan dubbar! Vi drog ett snitt på 29.9km/h vilket får anses okej. Ronnie hade skärmarna på så han låg på rulle nästan hela vägen så jag fick dra själv, men med vår i benen var det inga problem! Vi slog alla rekord typ, men självklart glömde jag mobilen hemma så ingen strava vilket hade varit roligt. Vi körde in på 1h43min tror jag vilket är en förbättring med typ 30min på den rundan jämfört med bästa rundan nu i vintras. Blev en 4:e plats på åvavägen totalt bland annat, men där drog faktiskt Ronnie 300m iallafall =)

Sen höll vi på hela dagen i trädgården så både jag och Karin var helt möra när vi satte på grillen vid 5-tiden och slängde på några korvar som landade i ett tunnbröd med hemmagjord mos och grönsaker. Vi beskärde flera buskar, några "blommor", rensade i rabatterna generellt och flyttade några ton ved från husväggen till ny plats vid boden. Fint blev det, och trevligt att få träffa sista "närmsta" grannen för första gången. Krutgubbe på 87 bast, byggde huset bakom oss för 56 år sedan och har bott där sen dess!

Imorse blev det på't igen, vädret har varit så grymt så cykelsuget är stort. Och det är nu jag ska försöka få ihop lite mängd när säsongen står på fastun! Jag har lite annorlunda tänka i år för tävlingssäsongen. Jag kommer köra en del tävlingar, utan några förväntningar på mig själv eller krav att köra si och så många tävlingar, resultat eller träna på ett visst sätt. Jag tar det som det kommer, men det som blivit fel för mig varje år hittills har varit att jag varit överladdad redan i början på säsongen, varit "slut" i februari/mars redan och kämpat mentalt resten av sommaren. Nu har jag tagit det lugnt ett tag men hoppas komma igång med cyklingen mer nu när vädret verkligen är bra också, trist att spendera största delen av cykeltimmarna ute när det är minusgrader, slask, is och dödsmörkt, som jag gjort tidigare..

Med det sagt blir det lite mer mängd nu, fortfarande lek men förhoppningsvis är det det som kommer göra susen för mig.

Morgonens pendling tog 36min 23sekunder. Jag körde från hanviken via lidl, statoil-älta, flaten, pungpinan, dalens sjukhus, hammarbyhöjden, södra årstaviken och sen var jag framme. Slog igång stravan och såg att jag låg på 43-54 plats på flera landsvägs-delar. Och då körde jag cross, och ensam. Jag tror många av de rekorden är tagna i grupp, där jag låg på tröskel och satte 31.5km/h låg hade någon annan 46.9km/h exempelvis. =) Men jag är supernöjd, härlig cykelmorgon och inkluderat dusch exkl förberedning hemma, tog det väl 5minuter längre tid dörr till dörr(duschad och klar).

Hem blir det nog lugnare, svänger kanske förbi Specialized Concept Store och kollar läget, kanske via erstravik och saltsjöbaden. Vi får se! =)

Strava-länken med karta: http://www.strava.com/activities/50041990



























Inga kommentarer: