söndag 28 april 2013

Fornstigen idag!

Jag, Ronnie, Hanna och Lena cyklade ut till fornstigen idag och tänkte bränna av några kalorier. Vädret var perfekt, solen framme och underlaget var grymt bra. Varierande, det hade "allt". Lättrullat, svårrullat, torrt, lera, asfalt, grus, traktorspår, singletrack, hällar, rötter, uppförsbackar, nedförsbackar. Vi cyklade bort tjejerna rätt snabbt dock och de hade tappat nått på vägen så vi cyklade själva hela fornstigen mer eller mindre.

Det var riktigt roligt att cykla idag men jag kände verkligen att kondisen dalade lite, jag va på Brewdogs öppnade av "koncept öl:s pub" igår med deras egna märke och några gästöl. Kommer nog bli rätt bra, vi drack ett par öl bland annat en 33cl för 200kr som faktiskt var en liten besvikelse. Min favorit för kvällen var "hardcore ipa", finns på systemet för er som vill prova en öl med mycket smak, en ipa som dessutom är ganska söt.

Tillbaks till ämnet. Cykling.

Vi körde på och lekte i spåren, inget dödstempo direkt och vi hade nog inte kunnat prestera nått dödstempo heller. Men kul var det, årets första RIKTIGA mountainbike-runda får jag säga! Bättre före än såhär blir det inte, för snart är det för varmt :) Såg på strava efteråt att jag tog en delad tredje plats med Flockhart i nån backe, 3 sekunder efter Calle Friberg. Men det var visst en nedförsbacke, jag minns den som sjukt rolig faktiskt! :)

När jag kom hem åkte jag och Karin ut på en andra cykelrunda. När vi kom till en backe jämförbar med slutet/toppen av hammarbybacken drog hon i storkakan, ställde sig upp och sprätte på upp för hela backen. Det trodde jag aldrig... Hon är stark och envis. :)

Inga kommentarer: