tisdag 21 december 2010

Löning, och ny hjälm beställd.

Blev hetsad av vänner och familj att köpa ny hjälm, så jag gjorde det.. De jag visat hjälmen för tror inte att "skadorna" på den ska va någon fara, men bättre att vara säker.

Det blev en Met Veleno Cannondale MTB Team... Den kommer matcha nya scalpelen finfint..

Storlek Medium, 54-57cm.
Tidigare har jag köpt en Athlon 2009 black/acid green för ~700spänn inkl frakt. Denna var fel storlek, och klantig som man är glömdes den skickas tillbaks och nu är det försent. Säljes för 400spänn exkl frakt om någon är intresserad, grymt snygg och skön hjälm.

Storlek Small, 51-55cm.

6 kommentarer:

STIZZE sa...

Verkar grymt, fick mail nu om att den redan är skickad. Verkar va en grym webshop, billig som fan var hjälmen också jämfört med t.ex wiggle..

Anonym sa...

Mycket konstigt att familjen började hetsa dig till att byta ut din trasiga hjälm ;)

/Tibert

STIZZE sa...

Men diskussionen lever fortfarande.. trasig och trasig.. inga sprickor, men en buckla. ;)

... det är sista cykelgrejen jag byter ut från 90-talet, hjälmen köpte jag när jag va 13år, dvs 13 år sen! ;)

STIZZE sa...

När jag tänker efter så fick jag inköpspris-spons av TCM på gamla hjälmen :)

Anonym sa...

bra initiativ! säkerheten går före ALLT.
/ Ronnie

STIZZE sa...

@Ronnie, eru stolt över brorsan nu!?