onsdag 1 december 2010

Nytt fokus på träningen.

Jag sitter i min kontorsstol och är så jävla peppad på träning så det finns inte. Jag har mailat lite med Mattias under dagen och roddat lite i träningsplaneringen. Nu är det nya tag som gäller, motivationen är hög. Planering för effektivisering av träningen och träningsmöjligheterna skall skissas på.

Veckans träningspass
1x60min strax under och strax över tröskelpuls
1x150min strax under tröskelpuls(avklarat)
1x40min med 10sek på dubbla FTP belastning(480w) och 20sek aktiv vila
1x4 TCSI vilket är spurtintervaller. Alltså 4x30sek på absolut maxbelastning
Styrkepass(bålstabilitet)

FAN vad jag är taggad, det brinner uppe i skallen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur kör du 40-minutaren? Ska du göra 80 stycken 10-sekundersrepetitioner? Det låter ju jättejobbigt (och därmed intressant...)!

/Anders

STIZZE sa...

@Anders, i 40minuter kommer jag att cykla konstant. Belastningen kommer skifta mellan extremt hög och extremt låg, 10sekunder på det höga, och 20sekunder på det låga. Så istortsett är det hur många 10sekunders repetitioner som helst, som du skriver, med 20 sekunders aktiv vila.

Jag har inte testat än men jag tycker också det låter tokjobbigt, vi får se, tänkte köra det imorrn eller på lördag!