torsdag 23 december 2010

Står och gasar på en inkomplett monark!

Idag det blir det bara jobb, städning och pill.. Svärföräldrarna kom förbi och fikade innan de tog med sig sambon och åkte ut på tyresö brevik där dom kommer spendera kvällen och hela morgondagen. På juldagen kommer de dock tillbaks och så firar vi en andra jul tillsammans! Själv så åker jag till mina föräldrar i Älta och firar.. Jag och brorsan har köpt en julklapp till farsan som kommer bli skitkul att leka med på julafton!

Angående Monarken så verkar det lösa sig. Mattias har jobbat på bra och lovat mig ett nytt vevlager samt att Monarks säljare kommer kontakta mig på måndag angående fästet för bromshållaren, dom har fått bilden på fästena där jag anser att skruvarna är för korta så förhoppningsvis kan dom säga åt mig vad jag gör för fel alternativt fixa mig en lösning.

Angående sadelstolpen så blir jag nog nöjd med den jag fick. Flera har tipsat mig om att prova ett annat sadelfäste men jag ska prova med denna först. Strular det drar jag till biltema och köper sadel + fäste för 59 spänn.

Vad mer... jo, klistermärken hoppas jag på att kunna fåtag på också, källis och kumlin har ju så snygga märken, och det är ju fusk att inte jag har! Pedaler ja.. Jag snor pedalerna från original scalpelen som jag slagit sönder lite så att ena pedalen inte funkar särskillt bra när man behöver komma ut och in snabbt, men i lägenhet duger dom gått och väl.

Det börjar med strul men jag har fullt förtroende för att det här kommer bli kanon när jag styrt upp vevlagret. Sålänge får ni nöja er med en inomhusbärande mössnisse i mjukisbyxor och ulltofflar som låtsas sitta och trampa i luften!

1 kommentar:

Mick sa...

Det är nog säkert värt allt strul när du äntligen for ihop den så har du en kanon träningscykel.