torsdag 30 december 2010

Myskväll i väntan på helgens nyårsfirande

Ah.. fan vad skönt det ska bli ikväll.. Sambon har redan begett sig för nån dag sen mot nyårsfirandet medans jag behövt stanna hemma och göra klart arbetsveckan. Så därmed är jag ensam hemma ikväll! Det känns lite som när man va liten, och hade hela huset för sig själv, drog på marshall förstärkarens volym upp till 11 och rev av några metallica låtar från metallica - master of puppets skivan samtidigt som stereon stod och pumpade ut musiken.. Sen skitade man ner överallt, käkade massa chips och tömde kylen på all dricka man hittade, ringde hem alla polare och "raising hell" some dimebag hade sagt.. Det där ledde till att jag fick uppleva att leka rockstar några år också, bilden till höger togs live nån gång 2006 när vi lirade på nalen i stockholm. Tighta brallor, pythonboots, sönderslitna tshirts, bandana, pandasmink.. goodtimes!


Inte riktigt så blir det ikväll. Men ölen är redan öppnat, jag köpte 2st Innis & Gunn - Rom Cask på systemet idag som är en riktigt favorit, lagrade på ekfat får dom en riktigt riktigt speciell smak, och så med en touch av rom blir det riktigt grymt! Sen har jag köpt hem två vinare också av märket Montecillo, Rioja från Crianza år 2007.. Jag är ingen vinkännare utan har nyligen börjat få upp ögonen/smaklökarna för det, men detta är favoriten änsålänge. Lite roligt är att jag tycker detta helt ovetande om att det varit morsans och farsans favoritvin i flera år tidigare, lite av dom där generna kanske gick i arv ändå?




Till alkoholen så beställde jag precis två pizzor.. ja ni hörde rätt, TVÅ PIZZOR. Och det slutar inte där, jag beställde även chips, TVÅ chipspåsar.. Jag satsar på att bräcka 74.0kg till nyår, så att jag har 4 kg att gå ner till april, det blir roligare så!



Vad ska man göra mer då? Jo, jag ska faktiskt packa inför tågresan imorrn. Vi ska nämligen till Orsa och fira vårt nyår! Jag hoppas på en tur i längdskidspåret imorgon eftermiddag och en tur i backen på lördag! Det blir nog hyfsat lugnt på plats i Orsa, men min sambos släkt är lite galna ibland och det gillar vi ju. Kul kommer vi ha oavsett, det är en sak som är säkert. Ska bli riktigt skönt att få komma iväg från tråk-stockholm ett par dar och få andas frisk luft med gott sällskap!

Men först, ska jag nöta lite musik i hörlurarna på max... man bor ju i lägenhet numera.. Håll tillgodo min vän liv och hennes GRYMMA band!

Sveriges bästa hårdrocksband!

Inga kommentarer: