torsdag 30 december 2010

Månadens övertidstimmar nästan avklarade!

Idag ska jag göra min sista övertidstimme denna månad och faktiskt för detta år. Totalt blir det då 26 övertidstimmar på 21 arbetsdagar. 11 utav dessa timmar är även gjorda på helgen vilket betyder 100% ob, medans de andra har 50% ob. Bra pengar med andra ord. 26h övertid för min del denna månad alltså och 15h övertid förra månaden, men ändå är det kaos med mer jobb än vi kan hantera här på arbetsplatsen.

Anledningen varför jag "nöjer" mig med 1h idag är för att jag då precis inte når gränsen där varje 200kr beskattas med 102kr eller mer. Det känns inte värt att passera så jag laddar om för att nå samma antal övertidstimmar nästa månad också istället.

Det känns skumt att jag i januari kommer få ut min bruttolön i netto, men bra såklart. :)

4 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Grymt att du har ett jobb där du kan göra så där, jobba övertid på eget initiativ.. En annan har ju liksom obetald övertid men jobbar ändå på kvällar... Sicken looser man är...

STIZZE sa...

@Johan, uppenbarligen måste du iallafall trivas bra med ditt jobb om du gör så. :) Jag har det rätt bra ja, förutom stressrelaterad magproblem, nervösa sammanbrott och en desperat tår då och då!

Johan Andersson sa...

Jaja, men sånt hör ju arbetslivet till. :o)

Jag har varit sjukskriven i sex månader för tio år sen och kräktes för ett par år sen på jobbet pga stress men what the heck...

STIZZE sa...

Fyfan. :) En kollega har redan varit där och varit påväg flera gånger under året, har som sagt kännt av det komma flera gånger också. Det är trist när man trivs med kollegor och arbetsuppgifterna!