onsdag 29 juni 2011

40km skogscykling igår

Igår cyklade vi från hammarbybacken till handen, det skulle gå via sörmlandsleden men vi cyklade minst lika mycket på andra stigar. Totalt fick vi ihop 39-43km och vi var ute från 18:30 till 22:30 med ganska få och korta pauser. Det blev en del cykling i snår där man rev upp armarna, en del pushbike terräng som var omöjlig att ta sig fram i och en del svår teknisk terräng i stil med gula spåret runt sjön vid hellas. Sen blev det även flowiga stigar, rotiga stigar och lättare terräng.

Jag var inte riktigt beredd på att vara ute så länge, jag hade inte ätit frukost, åt bara en halv tallrik till lunch och ingen middag. Att jag tappade vattenflaskan redan innan vi lämnat sickla skiftet i starten hjälpte inte mina depåer heller. Jag fick som tur var låna en liten flaska av dolk och en påfyllning från johnnys camelbak en gång, annars vettifan hur det där hade gått då det var tokvarmt igår. Jag körde med tröjan öppen för att kyla ner mig så mycket som möjligt och slippa svetta ut all vätska för snabbt.

När vi kom ut på asfaltsvägarna i handen drog sub7 killen upp tempot, jag var förhållandevis pigg ändå men det tog bara nån mil innan de bonkade mig. Klockan var mycket så jag orkade inte dra ner på tempot för att ta mig hem på sadeln, så jag hoppade av vid trånkan och tog pendeln hem. Sen åkte jag förbi max påvägen hem och hämtade upp en varsin burgare till mig och karin.

Förutom snår och pushbike området var det bra cykling igår. Synd att jag var trött under de mest tekniska delarna på slutet, annars hade jag kunnat njuta mer av utmaningen.

Kvällen börjare bra
Vi fick titta på hästar
~15km in på rundan
Youngster-Aron och sub7 killen
Dolk var pigg idag men höll sig längre bak i ledet med vänner
Solen värmde uppe på hällarna

Vic och Johnny
Aron
Nästan hela gänget på en bild

Nu var solen påväg ner
Även här hade det brunnit på 90-talet

Inga kommentarer: