torsdag 9 juni 2011

Svartrejs i sickla skiftet

Jag satt och grillade med sambo + familj här ute på vår uteplats när Emil ringde. Han ville ut och rejsa, "så fort vi kan men bara en kort runda" var planen. Med en nygrillad biff som fortfarande inte nått magsäcken var jag ändå toksugen och slängde på mig kläderna på 10minuter och rullade 50m bort mot hans port då vi praktiskt taget är grannar.

Ut och sprätta i sickla skiftet i ett jävla tempo blev det, fram och tillbaks i sickla skiftet tre vändor, gissningsvis 10km på 30-45minuter, jämför det med tisdagsrajder i snabba gruppen på ca 1.7km och 2.5h i skogen. Det resulterade i lite felkörningar och två vurpor för min del, den ena satt riktigt illa då jag inte såg en kamouflerad stubbe bakom en liten kulle samtidigt som jag skulle passera en joggare. "Jag kommer på hög... KABAANG". Vek styret med änden rakt in i bröstkorgen och drog rakt ner i marken i typ 25 km/h, dvs full fart på stigen. Jag tappade luften lite och fick ont i bröstkorgen, skakade av mig smärtan och cyklade vidare efter några sekunders vila. Jag råkade även med en rejäl pungplattare 5minuter innan det som fortfarande värker nu ca 2h efter impact.

Det var riktigt nice att få sprätta sönder benen lite och med Emil som förare eller på rulle får man ingen chans att vila även om det går att hänga med och går att köra ifrån om man verkligen vill. Men han kan nog klistra fast sig på rulle och hänga av än ifall han verkligen vill också. Med jämna cyklister är det viljan, dagsformen och mentala styrkan för ansträngnings-smärta som avgör.

Väl hemma drog jag upp tröjan och hittade ett 15cm långt tjockt skrapsår över hela bröstkorgen på höger sida samt en märke stort som diametern på styret vilket jag misstänker snart kommer vara ett blåmärke. Det kommer bli dödscoolt lagom till beachen i turkiet på tisdag!

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHA, pungplattare!!! :D