söndag 12 juni 2011

Speedneedle sadel och seedad i långloppen

Eftersom vi firade min födelsedag idag i förtid så fick jag även lite födelsedagspresenter! Jag fick ett efterlängtat våffeljärn med plats för två våfflor åt gången, lite pengar och presentkort. Sen fick jag något cykelrelaterat nämligen en SpeedNeedle sadel i läderversion som skall väga 97g men den vägde in på 91g på min våg vilket var kul!

Här har vi gamla sadeln, lite skitig.. 227g
Nya speedneedle-sadeln på 91g, det blir ett viktsparande på 136g
Och på Scalpelen satte den pricket över i'et. Nu ser den RIKTIGT rejsig ut! Nu kommer jag dock va livrädd för att klota i hellas framöver ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg! Kom ihåg bara att justera sadelhöjden när du lagt på ny sadel så knäna hålls mysiga.

STIZZE sa...

Det tänkte jag inte på, tack! Men jag kommer göra en bikefit när jag är tillbaks efter semestern ändå :)

fredrikw sa...

Hmm, det där ser ut som Alcantara-modellen (syntet), alla lädermodeller av Speedneedle jag har sett har haft en slät läderyta och inte mocka. Alcantara är dessutom lättare än lädervarianten vilket kan förklara den lägre vikten.

Grattis i förskott ska man kanske passa på att säga :)

STIZZE sa...

Jag tycker den liknar alcantara också, vilket är vad jag ville ha. Men det står "97g" på sadeln, vilket borde vara läderversionen? :)

Skitsamma, jag är toknöjd oavsett. 91g är inte fyskam och den kändes skön, får se hur det känns när man kommer ut i skogen och kämpar på tredje timmen. :)

Tackar!