tisdag 7 juni 2011

Billiga hjul på nätet

Jag fortsätter förvånas av vad bra grejer man får för så lite pengar när man tittar på diverse sidor på nätet. Idag har jag gluttat på mer en bang-for-the-buck nivå än ren kvalité och prestationshjul.

Jag gled in på carbonzone på ebay som har snugga 56mm tubhjul med en vikt på 1570g för 2643kr exkl frakt. Grymt fina kinahjul. http://cgi.ebay.com/56mm-700C-Carbon-Road-TT-bike-Tubular-Wheels-Wheelsets-/170617391095?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item27b996c7f7

Nästa hjulset byggde jag själv ihop på http://www.poison-bikes.com/ bestående av novatec nav, mavic reflex fälgar, dt rev ekrar och alu-nipplar. En vikt på 1464g för priset 2358kr exkl frakt känns även det svinbilligt och överkomligt.

Om jag får en lucka framöver med oförutsedda utgifter så ska jag nog belöna mig med något liknande. Ett par högprofils tubhjul till cykelcross-säsongen kanske?

3 kommentarer:

jens sa...

fast 1500 gram o tub ä rätt tungt :D

STIZZE sa...

Är det? :) Men fortfarande billigt för tuffa profilhjul ;)

Nä men kanske finns nått annat schysst lättare alternativ för ungefär samma peng. Har hört talas om 1200g tub profilare på 38mm för 3000spänn inkl frakt

Jonas l sa...

jo, rätt tungt ja. Sen är kolfiberfälgar och cross inte optimalt. Bättre köpa ett par schyssta alutubhjul då.