söndag 26 juni 2011

Tillbaks efter semestern!

Så, nu är jag tillbaks efter semestern. Jag har haft det helt underbart både i turkiet och sedan nu sista veckan uppe i skattungbyn. Turkiet kan rekommenderas som resemål för charter även om försäljarna kan gå en på nerverna ibland. Värmen låg runt 34-36grader ungefär på dagarna men med vindarna var det helt perfekt, det blev några millers med lime vid poolbaren och stora biffar och kebaber på kvällarna. Sub70kg är just nu long gone med de två senaste månadernas få timmar i sadeln kombinerat med denna semester. Men jag är nog back on track lagom till vintern och gallon-overalls-tiden.

Uppe i skattungbyn firade vi midsommar samt fortsatte vi bygget med att mura upp lekastenar för grunden till lilla stugan vi bygger nu i sommar. Husleveransen är tyvärr försenad då den skulle komma nu i veckan som kommer, men tydligen hade det blivit något missförstånd och de hade inte ens börjat med tillverkningen än.

Jag fick även bevittna en cykeltävling kallad orsakajen/bajken som råkade ha sin start ca 300m ifrån tomten. Orsa Skidklubb står som arrangör. På deltagarlistan såg jag Håkan Löfström(?) som får kallas en i sverige eliten, förutom hans namn kände jag inte igen några men det fanns säkert ett par fler lokala hjältar på plats. Tävlingen går varje midsommar, och nästa år planerar jag att deltaga även om det bara var 25km samt blandat med skog och grusvägar samt torrt på nationell deltagarskap. Jag menar, jag har nog svårt nog att konkurrera med den lokala talangen som finns uppe i cykelsveriges dalarna.

Tillbaks till vardagen nu alltså. Jag har min sista semesterdag imorgon och den kommer spenderas på förmiddagen hos en ortoped inne i stan för att skaffa inlägg till mina skor och sedan ska jag ut och cykla. Jag hade tänkt cykla upp till skattungbyn i onsdags efter en bikefit på specialized concept store, som jag återkommer om senare. Men det drog ut på tiden och efter lite provcyklande och hosta/förkylning p.g.a flygresan, gjorde det exeptionellt ont i bröstkorgen och mina trasiga revben. Så jag ställde även in tankarna om att genomfyra turen på torsdagen istället. Kanske senare i sommar? Skulle varit nice med en gps bara..

Hur som helst. Bloggen har varit död i två veckor men nu är jag tillbaks framför tangentbordet, men framförallt i sadeln!

Inga kommentarer: