tisdag 10 augusti 2010

Hammarby Hill XC banvisning idag!


Idag körde jag, Ronnie & Anders banvisning för Hammarby Hill XC. Banan är 18km per varv och starten går rätt uppför backen. Det kommer bli en rolig tävling som kommer gå fort, det är nämligen mestadels grusväg som jag uppfattade terrängen. Det kommer dock bli tungt för man lär ligga nånstans precis under mjölksyregränsen, och direkt det kommer en uppförsbacke eller ett stökigare parti kommer man passera och muskelkraften förtvina, det blir nått att försöka motstå det där. Där det var skogsstigar var det mycket snegående rötter som var snorhala nu när det var lite blött i skogen, om det är lika blött på tävlingen kommer det bli enorma köer i skogen, vore därför skönt att komma hyfsat långt fram vid starten skulle jag gissa. Banan känns även svår att köra om folk på då den är snabb i lätt terräng och ofta smal. Det blir nog att plocka placeringar i skogen ifall det inte är för halt, samt försöka förbereda sig på rotmattorna och uppförsbackarna redan en stund innan när man ligger och matar grusvägen, så man inte slår i mjölksyretröskeln för hårt. Den kommer iofs bli omöjlig att slippa iochmed starten.

På torsdag tänkte jag och Ronnie ta en sväng på banan för att studera den lite och öva på de bitar som kan behövas provas på fler än en gång. Det var ett par partier som jag speciellt vill öva på, blå/orange som slutar vid ravinens klubblokal, vilket även 12km gränsen och langning, och ett till parti efter det när man körs på ängen och svänger upp in i skogen, tar man det med bra flyt och pigga ben så kan man nog plocka flera placeringar där. Sen skulle jag vilja prova rotmatte-partiet efter "dow jones" ett par gånger.

Jag har lite fler roliga nyheter. Jag ska till göteborg nästa vecka för ett fystest med aktivius. Mer info vad det innebär kommer när datum och tid är bokat, förhoppningsvis imorgon!

Inga kommentarer: