fredag 27 augusti 2010

Ny hjälm beställd, från lallar-nätbutik?

Ny hjälm beställd, en Giro Athlon 2009 Black/Acid Green.

Den kostade 802 SEK inkl frakt från www.probikekit.com vilket är ett rätt hyfsat pris. På cyclecomponents kostar athlon hjälmarna t.ex 1400 SEK exkl frakt, det är dock årsmodell 2010.

Om denna nätbutik är pålitlig har jag ingen aning om dock. Jag googlade mig fram till hjälmen och provade ett par sidor innan denna, vilka inte ens fungerade. Jag har fått ett ordernummer, men inget nummer/hemsida där jag kan tracka ordern. Verkar va lite halvlulle nätbutik vid första anblick. Vi får se hur det går.

Har någon beställt från www.probikekit.com förut, hur var er upplevelse?


Och visst kommer hjälmen matcha cykeln, kommer bli hur snyggt(nördigt) som helst! :)

2 kommentarer:

STIZZE sa...

Fick precis svar på mitt mail till butiken angående att tracka ordern:

Your order will be dispatched today via standard air mail. Unfortunately
this postage service is not traceable.
Delivery takes 10 to 14 working days.
Regards

Probikekit Team

STIZZE sa...

Verkar faktiskt seriös ändå, skönt:

"We would like to thank you for your recent order #XXXXXX and let you know your
goods have now been despatched from our warehouse and should be with you
shortly."