torsdag 5 augusti 2010

Torsdagsrajd

Blev en kort torsdagsrajd för min del. Öppnade från start med ganska hårt tempo, och jag kunde hänga på utan problem. Jag var pigg idag men tempot var riktigt högt, bra kombination för min del, bra träning! Eftersom man får pauser så är det perfekt att hänga över styret av utmattning vid varje stopp men ändå hålla rulle.

Tyvärr så har jag inte skött min uppgift angående cykeln, den behöver lämnas in för service. Kedjan fastnade två gånger mellan ekrar och kassetten, andra gången gick en eker av till och med. Jag bröt rajden då jag inte vågar riskera fälgen, kände mig lite dumförklarad att kedjehoppet beror på high/low inställningen på bakväxeln, men man får väl lära sig på ett eller annat sätt.. Tillslut vet man allt. SUCK.

Trist att den går av en torsdag, blir ett samtal till Patrik kl 10:00 imorrn och se om de har eker hemma och om det är lugnt.. Förhoppningsvis har dom kommit ikapp lite nu när det har regnat, hoppas inte så många har tagit sig ut och lämnat cykeln för service just nu.

Jag har ingen annan att skylla än mig själv.

Inga kommentarer: