torsdag 26 augusti 2010

Trainern kom!

Igår hämtade jag trainern Tacx Flow, Maxxis Minion däck och tre slangar på posten. Det blev en del skruvande och mekande innan jag fick till det. Kände mig riktigt oteknisk när jag hade problem att kalibrera trainern, men det gick ju tillslut.

Sen satte jag mig på gamla hojen och cyklade en stund. Det blev inget direkt intervallpass då jag inte riktigt förstått hur detta ska gå till, men trött blev jag! Jag la i tyngsta växeln och trampade på med en +3 inställt motstånd i bromsen. Läste sen vidare i manualen, när jag va klar, att man kan fippla runt med watt för att få extra motstånd, jag hade kört på förinställda 100w.

Jag antar att för ett specifikt pass ställer man in en watt mängd, håller ett viss kadens, och uppnår därmed en viss puls, sen cyklar man på i x antal minuter? Det var en jävla tur att jag köpte en fet fläkt tidigare i sommar när det var som varmast, den kommer stå strategiskt placerad framför trainern i vinter!

Mitt växelöra skickades express igår, förhoppningsvis är den framme idag, men jag tvivlar såklart.

Inga kommentarer: