söndag 15 augusti 2010

Lördagsrunda i peotempo

Det blev en lördagsrunda igår med peo, ubu, christer, mickelino mfl. Tempo var medel men eftersom solen var framme kändes det som högt. Vi cyklade champs elysse, hästskon, gröna, gula, a-trail, a-trail baklänges, gröna, två tornen(?)och avslutande med traktormakt(?). Mitt vatten tåg slut redan på a-trail vilket är halvvägs in på rundan så jag var ganska knäckt på slutet. När jag kom hem satt huvudvärken ganska hårt ett par timmar.

Jag rasade ner för stora branten innan badet vid hellas och böjde växelörat på bakväxeln, vi justerade bakväxeln så den inte gick upp största kugget bak och kunde sen cykla vidare den sista biten hem.

Här står vi start klara vid HBB och väntar på sista gubbe!


Jag tror peo är nånstans runt 50 år, men han läxar upp 26 åringar som mig i skogen utan vidare ansträngning.


Fredrik la sig och vila i naturens spikmatta, barr med myror i.


Vilostund efter A-trail har körts baklänges, vattnet har varit slut i ~20 minuter nu vilket börjar kännas.


Här rasar man ner för branten och förstör bakväxeln.


Tur att det finns duktiga mekaniker med i skogen.


Många kockar i soppan, men det var Fredrik som tillslut fick loss kedjan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det gick bra med växelörat!

Bra kört!

/Fredde

STIZZE sa...

Växelörat är av. :) Vi beställde två nya tidigare idag, sen försökte vi böja tillbaks växelörat men det gick av istället. Så nu är det bara att vänta på leverans.