söndag 5 september 2010

Cykelfest och nybörjarrunda!

I fredags var det cykelfest hos Aron som var mycket trevligt, han bjöd på vin, salta pinnar och chips. Han bjöd även på en hejdundrande bildspel från tisdagsrajder som va riktigt kul, iallafall med ett glasvin i kistan! :) Det var en mycket lyckad tillställning och skitkul att få lite tid att prata med folk man inte hinner prata med så mycket i skogen.

Jag fick bland annat ett ansikte på Fikasvettot som skriver mycket kloka inlägg på happy och även har sin fikablogg, det var mycket trevligt. Fick även fler ansiktet på forumsnick och lite samtal med folk jag redan känner.

Igår lördag hade jag tvingat med en polare in i skogen, han har ingen erfarenhet av cykling tidigare förutom asfaltscykling fram/tillbaks till badet eller kiosken. Han knäckte sig själv ganska hårt på ca 30min efter att ha FÖRSÖKT hänga med i det otroligt lugna tempot vi hade. Det var jag, anders, anders(edfors), rickard och.. pinsamt nog kommer jag inte ihåg hans namn, killen som inte är svensk och pratar lite rolig men bra svenska, förlåt! Så efter 30min av kränkning var Thomas spyfärdig, hade en jävla huvudvärk och sprängande mjölksyra. Vi cyklade efter det väldigt långsamt, ca 200m vid varje stopp som var på 30-60 sekunder. Jag var inte riktigt själv förberedd på hur svår terrängen är för en nybörjare, bara att växla och balansera tyngdpunkten var lite för svårt för honom, att sen veta när han skulle ta sats för hinder och liknande blev det nog för mycket.

Sen blev det en lunch vid Hellas där vi mötte grabbarna igen, det blev en pestopasta som va helt ok, men den varken såg ut eller smakade som pesto. Kycklingen som skulle vara i var även bara tre väldigt små bitar som knappt borde nämnts, otroligt dålig mat. Vi tog sen en liten runda i sickla skiftet påvägen hem, jag fick leta stigfinnare och körde väl egentligen fel ganska snabbt, men det resulterade i att vi cyklade på massa roliga rådjursstigar påvägen hem, och på slutet kom vi in där vi ville ändå, så det var lyckat!

Nu hoppas jag bara att Thomas får lite mersug, men det kanske är bäst att jag tar det lite softare med honom nästa gång.. ;)


Rickard, Anders och.. förlåt!


Anders(Edfors)


Thomas, Anders och Lucky Luke!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bear var namnet :)
/Edfors

STIZZE sa...

Oj, förlåt! Dig glömde jag ju helt, det var inte meningen och heller inte din svenska jag nämnde :)