onsdag 15 september 2010

Hammarby Hill XC kväll på Cykloteket

Igår var jag på Cyklotekets kvällsöppet inför Hammarby Hill XC. Jag köpte på mig en carbon flaskhållare då jag tror att camelbaken är i överkant att ha med mig runt, det känns bättre att bara ha 750ml med mig i flaska per varv eftersom det även är langning vid 2 tillfällen utöver det på 4mil. Blir det för lite kan jag stanna i langningsområdet och fylla på i värsta fall, så det löser sig! Electrolyt dricka och energy gel köptes också, sen blev det även Parktools mekhandbok som jag varit sugen på ett tag. Jag skummade igenom den påvägen hem och det var väl egentligen inte så himla mkt nytt, men lite detaljer angående växelinställningar kan jag nog dra nytta av. Sen är det alltid skönt att kunna stämma av saker man är osäker på när man väl står där med verktygen i händerna.

Jag fick även en halv genomgång om hur cykeln skall ställas in efter min kropp. Det hade varit intressant att ta en bikefittinggenomgång på cykloteket om det inte hade kostat så fasans mycket, 1800 SEK är inte lite pengar.

En annan rapport är angående min vikt, 76.5kg vägde jag imorse, jämför det med 79-80kg för en månad sedan eller mina 84.5kg i april 2010. Jag har kommit en bra bit, även om vikten just nu pendlar mellan 78.0-76.5 så är den helt klart påväg ner, mitt mål med 70-72kg till April 2011 ska nog kunna gå!

Inga kommentarer: