onsdag 29 september 2010

Jag vill tävla..

Jag skulle jättegärna köra en till MTB tävling innan säsongens slut, jag skulle vilja prova på sportklassen i en ren XC tävling och ha den erfarenheten med mig in i vinterträningen.

Det finns en tävling i Husqvarna nu på lördag, Vista Mountain. Sen finns det en tävling i Kristianstad den 10 oktober, dvs om ca 1½ vecka. Jag är inte säker på om jag fått min ram tills dess, den ska ju komma under nästa vecka men man vet ju aldrig.

Ett annat problem är att jag inte har någon cykelklubb. Till sportklassen kan man lösa engångslicens på plats, men man behöver klubbtillhörighet om jag förstått det rätt. Jag har mailat Bockaracets arrangör för att kolla läget..

EDIT:  Jag fick svar på mailet till arrangör av Bockaracet!
Ja, det går utmärkt! Du löser en engångslicens á 75 kr. Det kan du göra på tävlingsdagen, om du inte vill betala in den direkt. I sportklassen behöver du ingen klubbtillhörighet, ange då din bostadsort istället vid anmälan. Välkommen med anmälan!

Inga kommentarer: