fredag 13 april 2012

Eller.. är det för mkt regn?

Jag börjar tveka, väderprognosen har svängt väldigt sedan jag kollade den senast. Nu ska det regna konstant fr.o.m idag till kl 17:00, dvs tills den timmen jag räknar att gå i mål.

Det är inget ösregn, men det är regn och man lär bli ordentligt nerkyld och blöt. Tidigare stod det lite snö, vilket är skitsamma, och 2h regn, vilket jag kan uthärda, men att det de sista 4h skulle vara mulet men utan nederbörd, vilket var det som lockade.

Vi får se om den här breveten verkligen blir av..

http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/land/hourByHourTable.do?geonameid=2673730&starttime=2012-04-13%2022:00:00&endtime=2012-04-14%2022:00:00

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det var f-n att prognosen har försämrats. Å andra sidan är det dels väldigt lite regn, dels drar ju regnet bort åt norr och eftersom breveten går söderut så det kan nog bli rätt torrt ändå - kolla tex prognosen för Vagnhärad, ser mkt bättre ut.

Jag avskyr att cykla i regn, men man måste ju härda sig lite... :-)

//DT

STIZZE sa...

Jo men jag har ju även min urinvägsinfektion att tänka på, kan inte garantera att jag är fullt frisk igen.