onsdag 25 april 2012

En hellas-runda!

Jag såg en tråd på happy igår där Thomas från jönköping(Hallby) sökte nån som kunde visa honom några sthlms stigar i hyfsat tempo. Det tyckte jag lät som en trevlig runda så jag erbjöd mig. Sen lyckades jag böja växelörat igårkväll på tisdagsrajden vilket var ett problem, men jag lyckades lösa det i tid.

Vi fick 2h i skogen varav den andra timmen så regnade det ganska stadigt. Det var dock ingen större fara mer än att det blev lite kallt om fötterna mot slutet och att hällarna och rötterna blev lite halare.

Vi körde genom sickla skiftet, dow jones och upp på ulvsjöslingan. Vidare ut på blå och svängde in på area 51. Sen hade jag lite strul med kedjan som gick sönder så vi fick åka grusväg/asfalt hem från hellasgården. Annars hade vi avslutat med fem svåra som är en av mina stora favoriter.

Lägg sen på hela blå, gröna, gula och tresnåret på det en helg så har vi "ultimata" rundan på kända stora stigar i hellas. I alla fall enligt min smak. Det får bli en framtida runda!

Cykla är så himla kul!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att du fick cykla med Thomas, mycket trevlig kille. /Eskil