torsdag 12 april 2012

Lefty mek igår..

Igår blev det att meka med leftyn, den hade tappat slag och efter en felsökning hittade jag ingenting knasigt så jag gjorde en bearing reset och fixade en hyfsad tryck-inställning med 23% sag, för XC rekommenderas 20-25%. Sen får jag finjustera från vad jag vill ha.

När jag ändå är igång ska jag se över bakdämparens lufttryck då jag inte pillat med den på ett tag, jag hittade tyvärr inte manualen, inte ens med en googling. Hoppas att happy kan hjälpa till med rekommenderat sag, och om det är ståendes eller sittandes som gäller.

Ikväll ska jag hem och meka sag på bakdämparen, och kanske ge mig ut på en testrunda eller kanske till och med en riktig runda. Undrar om jag kan lura med mig lite sällskap till och med?

Leftyn såg bra ut...

Inga kommentarer: