torsdag 12 april 2012

Planerar inför helgen

Jag planerar redan inför helgen, vädret kommer ju vara KANON har jag sett, äntligen vår igen med andra ord =)

Det som slutgiltigen fick mig att stanna hemma var att jag får möjligheten att fotograferas med cykel på lördag, vilket självklart är skitkul. Sen ville Hilke också ut och cykla stig i helgen och det låter ju faktiskt alldeles förträffligt, precis vad jag är sugen på. Så det blir Team Cannondale ute i skogen, hoppas Jonathan och Rocco är sugna och kan hänga med också.

Grön/blå och några klassiska stigar lär det bli. Jag funderar på hur mycket jag vågar ge mig på, jag var ordentligt sliten efter att ha cyklat en liknande, ganska kort, runda med Per Kumlin förra helgen. Och vi cyklade inte ens särskillt fort(typ llc-tempo för min del) men terrängen tar verkligen ut sin rätt. Tog dock inga pauser mer än då jag behövde skruva fast sadeln och ett par avstigningar för att bära cyklarna i omöjlig terräng.

Man kanske ska bjuda in fler tävlingscyklister eller starka motionärer. Det vore skoj att sätta någon slags rutin på korta/längre skogsrundor med snabbt folk så det blir rejäl träning också även om de snabbaste isåfall får mer teknikträning än vissa(mig) andra.

4 kommentarer:

Jesper Andersson sa...

Det är ju Keps cup i helgen!

STIZZE sa...

Jag vet, är inte sugen på XC-cupen alls faktiskt. Mer sugen på långlopp och att bara hoja för nöjets skull :)

Jonas l sa...

Stizze: Finchans och så skippar du den? Tävling är ju bästa träning, dessutom kul att träffa andra snabba cyklister istället för att chatta med monarkcyklister på nätet.

STIZZE sa...

Du hänger nog inte riktigt med i svängarna om du tror att jag sitter hemma och chattar med monarkcyklister hela dagarna ;)