måndag 26 november 2012

Hoppas Specialized kan trollande med knäna!

Min Specialized S-Works Epic 29" är nu beställd i systemet och jag väntar bara. Nu hoppas vi att Specialized kan trolla med knäna och leverera den fortast möjligt. Dvs hellre imorrn, än 25:e april.

Direkt jag kan få tillgång till den ska det provas, förutom om det är snö eller isjävelskap i backen, då får den stå till bättre tider. Jag vill helst prova den redan igår, skulle vara så jävla tufft att få hoppa runt i Hellas med den innan vintern.

Jag hängde längre än planerat på Specialized Concept Store idag, Fredrik Hammarström och Björn Rundström var förbi också. Det blir lätt så att man stannar kvar där, är mysigt att glida runt och titta på cyklar. Jag har varit där hur många gånger som helst nu, men jag hittar alltid nya detaljer på cyklar och komponenter när jag känner och klämmer.

Och så lär jag mig ofta nånting också, idag om BB30 lager, och att Specialized "PF30" (där PF står för pressfit) har samma lager som BB30 vilket gör mitt verktyg för BB30 mycket användbart även på Epic'en. Skönt att de där 600kr för vevlager-verktyget blir väl spenderade pengar, jag har lärde mig tidigare att vevlager ska servas ofta, upp till en gång i veckan om man kör i mycket skitväder. Eller efter varje runda ifall den ser ut som min och Jonathans fornudden-runda förra hösten där min cykel blev singlespeed efter halva varvet p.g.a helt igentäppt drivlina.

Jag funderar lite inspirerat på att skapa en "mekskola" på bloggen också, även fast jag suger på det. Det vore ett vettigt sätt att lära sig på samtidigt som man kan hjälpa andra. Kanske länka de videos som Specialized Concept Store bygger ihop tillsammans med HappyMTB just nu, samt komplettera med egna lågbudget videos eller bild-serier. Jag gjorde ju ett tidspressat halvdant försök när jag mekade lager senast, där jag glömde ett par steg samt slog in lagrena försiktigt med hammare vilket man inte får egentligen. Men det gick ju bra ändå.

Innehåll på bloggen 2013?
- StizzeTV
- Twitter
- Tävlingar RR
- Träning RR?
- Mekskola?
- Nybörjartips?
- Nybörjartips, träning, att börja på rätt nivå?

- Långlopps-skola för nybörjare, att köra energieffektivt?

Jag vill helt klart förnya mig lite, så det blir nog en mindmap nån kväll på nya ämnen och drivpunkter. Det är jävligt kul att blogga, när jag har tid för det. Och det är en sak som tvingar mig själv att tänka igenom saker, vilket gör att jag lär mig saker som jag inte hade lärt mig annars. Men det är klart, jag skriver en hel del som inte är helt genomtänkt också.

S-Wörks Späzialist

Inga kommentarer: