lördag 16 april 2011

[TÄVLING] Keps Cup idag..

Jag bröt dagens Keps Cup. Jag var allt annat än pigg imorse, redan på uppvärmningen så kände jag att något var fatalt konstigt, mer än jag förväntat mig. Pulsen gick i taket när jag såsade runt varvet två gånger.

Vid starten tänkte jag att de säkert låter eliten stå längst fram så jag trängdes inte för att få en bra placering i fältet, men det sades visst inte så där stod jag i mitten av fältat bakom ett par som jag vet kommer bromsa och blockera när det blir tekniskt eller backe. När starten gick blev jag instängd och tvungen att falla in ännu längre bak än jag ställt mig, det ledde till att jag helt tappade rygg på de jag hade tänkt ta rygg på. När vi nådde det tekniska stod hela ledet still och de jag ville hålla rulle försvann som ett skott på andra sidan klungan. Väl ute på fältet syntes dom inte ens, jättetråkigt. Jag kämpade på men kände absolut noll push i backarna, illamående och tokhög puls i kombination med dålig start och en känsla av att jag cyklade väldigt långsamt fick mig att tappa sugen helt och hållet. 500m från varvning på första varvet av 4 beslöt jag mig för att bryta så jag rullade bara den sista biten.

Läxan är lärd. Inte dricka öl före en tävling igen. Inte ens en enda öl kommer jag dricka dagen innan tävling igen. Jag kände mig besviken och åkte hem direkt efter målgång. Dagen blev bättre när jag åkte till brorsan och käkade grod-tårta, och ännu bättre när vi kom hem igen och drog igång årets första grillning som blev perfekt!

Nu laddar jag om inför imorgon, med vaniljglass och jordgubbar.

Inga kommentarer: