söndag 24 april 2011

Tävling och annat...

Jag hinner inte skriva nått långt utlägg då kl är 23:20 och jag ska upp kl 06:30 imorgon.

Tävlingen gick bra, jag ledde 1½ varv med bra lucka men hade gått ut för hårt och lät två köra om, låg sedan på tredje plats ungefär ~20-30 sekunder efter tvåan när jag punkade och fick bryta då jag inte visste att slang/pump måste ligga i tekniska zonen och att jag alltså inte fick gå 15m och hämta detta TILL tekniska zonen.

Sen när jag kom hem drog jag även ut på en 2h lång hellasrunda med da pef, jonas och den forne SM-medaljören och EM broms medaljören Fredrik Modin.

Större utlägg med bilder och videos kommer imorrn efter jag kört Kolmårdsbiken. Jag kan säga att jag är låååångt ifrån på topp till morgondagens långlopp, men cykla skall göras med glädje och det har jag gjort hela helgen!

3 kommentarer:

jens sa...

är inte slang o kolsyrepatron eller liknande, nått man kan ha på sig, istället för att ha i tekniska zonen? :D tekniska zonen är väll för lite större reservdelar :D

Samuel sa...

Nästa lopp du kanske inte ska starta som om det vore ett 1km lopp...

STIZZE sa...

Jens, ja det kan man tycka. Men jag resonerade innan loppet att punkar jag så bryter jag.... men att jag punkade på sista varvet och hade chans till att få stå på pallen hade jag inte tänkt på :)

Samuel, jag blir rätt lite ivrig i start samtidigt som jag är orolig för att få en kass start och tappa rygg på de jag borde följa. Jag har mkt att lära, är ju fortfarande nybörjare.